Vårens Psykling

Vårens cykling är avklarad. Sommaren är här och Vättern är runt hörnet. Dags för summering.

Det här är alltså vad jag pysslat med:
Årets första försök till cykling började i mitten på februari med dubbdäck och långkalsong. Några längre turer på is är inte att rekommendera. Jag cyklade upp och ner för en backe i Gröndal och det funkade ok med lurar och lampa.
Mars kom och backen, jag och Vispen var fortfarande kompisar.
Jenny, jag och Ramundberget var kul i mitten på mars men nyckelbenet gick åt! Hela V12 blev utan cykling.

I panik köpte jag en svindyr trainer som jag satte ihop framför TVn med ylande nyckelben. Det var inget kul att cykla inne. Nej usch tvi tvi. Varmt också. Det blev till att plocka ihop eländet och lämna tillbaks med anledningen: "alltså, jag har brutit mej här va. Så jag kan inte cykla på den här!"

I april testade jag Bianchin och första längre rundan. NICE! Sittande ner för att spara nyckeln körde Anders och jag körde runt ekerö.

Framför en fake-runsten på Färingsö. OBS! Brutet nyckelben 1,5 vecka!

Första veckan i maj är Uno Giro sporco sud(smustsiga södern). Jag var småsjuk veckan innan och snöt mej rejält under loppet. Som vanligt väldigt kul att köra fixietävling och Skåne var fint.
Fint i Skåne
Resten av maj varvades projekt i Skogstorp med olika lite längre rundor. En dag jobb-en dag cykel.
Den 14/5 Cyklade vi till mormor son bjöd på Pytt i stjärnhov.
I slutet av maj kom Yngaren runt deluxe. 15 mil i bra tempo gav mersmak. Anders och jag rullade in på plats 22 och 23!
Projekt:
Nu är det nu. Cykeln är servad och sadeln är smord.
180mil på 4057min sedan mitten av februari . I snitt 10,3mil per vecka. Det tar väldigt mycket tid att cykla!
Lite måste ha grejer. Classic Selle Italia Flite Sadel bl. a.
På fredag cyklar vi runt Vättern och det blir nog nice. Bröderna och jag somnar in i Mazdabussen fredag kväll och tänke starta någon gång vid 03-04.
Här är länk till min Funbeat sida!:




Kommentarer
Postat av: dansande pistolen

bra cyklat. du glömde nämna att du trotts träningen knappt hängde med en otränad pistol på en singelspeed med knackande vevlager :) jag bad brollan ta med sin/min gamla räser för att kunna plocka minuter från Betnarundan. Bra inlägg!

2011-06-16 @ 08:26:51
URL: http://canterburytales.webblogg.se/
Postat av: Joel

22a och 23a, låter ju som ena sjukt bra placeringar. Lycka till runt vättern!

2011-06-16 @ 21:38:30
Postat av: Nilas

Riktigt bra presterat på vätternrundan, imponerande. Jag ska uppdatera med nåt fräckt här snart. Detta väcker lite bloggpepp. Ses ikväll eller imornbitti :)

2011-06-18 @ 17:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0