Nishiki Arrow Speed (ny, tuff bild)

Det var stora cykelköparedagen igår tydligen! Min var troligtvis aningen billigare så jag hittade denna på loppis för 160 kronor. Det enda som behövde göras med cykeln för att kunna cykla på den var att köpa ett nytt däck. Efter lite internetsökning framgick det att cykeln är från mitten av åttiotalet och är utav lägre "mid-range"-klass och tillverkad i Japan...dvs, varenda komponent. Planen är att köra med den som växlad o nån gång i början av sommare gå igenom och putsa upp verenda del. Det enda jag kommer att göra är sätta på mina gamla snygg-pedaler o fixa korgar.


Hittade även orginal försäljningsblad, troligtvis från -88.


/Gianluca Bresotti

Trackram

Har äntligen lagt vantarna på en kompetent trackram!
Helt i ALU.
Design in Italy-Made in Taiwan.

VISP var namnet:


Byggtråd följer..jag tänkte börja med att matta av den med 600 papper och sen blir det nån form av mörkmörkgrå. Antrazit eller delfin?


/Bjöörn

Bilsport

Fick hem Bilsport nr13-1993 och nr26-2000 i brevlådan. Helt nya från tryckeriet med köpguider på BMW 3 serie.
Skämtighetsgraden i vissa artiklar saknar motstycke. 1993 känns som en svunnen tid. Levde jag ens då?
Köpguiderna på 3 serien känns helt irrelevanta. År 1993 var ju förslagsvis 318is från -90 bara tre år gammal!
Dessutom verkar författarna av texterna ha fått både ett och annat bakom fötterna. Texterna är torra och bilderna är i svartvitt. 120 kronor var priset för tidningarna. Sjukt värda EPA-traktor reportage väger upp!


rapport från kvarnen

Projekt " jag ska bara" som Sofia kallar det, går frammåt med småsteg. Jag har haft brädan isår för att hålka ur den, det är gjort med både borr och sticksåg, men den kommer fortfarande bli tung. ca 7kg kanske, det betyder lite längre inpaddlingssträcka men ett bättre driv väl på vågen. trä är fortfarande kul att jobba med, men det tar ju lite längre tid att bearbeta.POWER-tools är ett måste!




lördagsmys i ryssbergen. ricktigt bra väder och kul häng. det grillades korv och övades framåtvolt. på det hela en icktigt solig dag. Anton körde kameran och var även tränare, mycket bra hintar. det känns som man skulle ge varan lite mer tipps, man vet ju inte hur det ser ut i luften själv, så då är det svårt att korrigera.



Jag har även gjort min dendu-logga som ska få pryda surfbrädan. bilden nedan är loggan i profil.
den kommer finnas med på Astor-ia brädan för allmän beskådan.
materialet var snabbt upplockat ur översta byrolådan i hallen, ett fenomen som nog alla känner igen. där hamnar ju alla nödvändigheter som inte harnån annan platts. ni kan här se, hovkratts, båtknap,klädnypa, armband, kopplingsplint m.m.

Åsurf - stående våg

Under lördagens tidiga timmar gjordes ett första försök att surfa fyrisåns vilda vatten! Den stående våg som jag och min nyvinna surfande vän, Travis gav oss på var islandsfallet. Tanken var att lägga ut en spång från laxtrappan på sidan och sedan därifrån ställa sig på vågen och blåsa iväg! Tyvärr funkade det inte så bra i praktiken, vi lyckades inte stå kvar på vågen, den var för flack! Så man gled av direkt och drog iväg i en jädra fart ner längs ån. Det var sjukt frustrerande att det inte funkade för det såg så lovande ut. Dessutom lyckades jag riva loss en fenplugg på den grunda bottnen, vilket suger. Näste försök blir nog på kvarnfallet, den vågen är mycket bättre, men det är 2 meter höga murar på båda sidor om vågen. Det blir nog lite trixande där.

IslandsvalletTravis by the boats
Travis kommer upp ur åns mörka vatten.

Årets första uppstart.

Startade och gick fint på alla fyra efter riklig choke. Inga spår(än så länge) efter råttor eller möss i bussen. 1 av 2 hittils kontrollerade BMWs på gården har haft inneboende under vintern. Återstår att kontrollera en kombi vid tillfälle. Återkommer om det till berörda..



Haj!

RSS 2.0