Reseuppdate: "I Had It Comin"

Efter att precis ha hunnit med bussen till österrike nere vid Campus fortsatte den hejdundrande långa resan. Jag hade redan då, klockan ett, varit på resande fot sen klockan halv sex eftersom jag reste ända från hufvudstaden på morgonen. Resan gick fint och vi var framme redan vid halv nio på morgonen. Vi tillfrågades om vi inte ville få en extra dag eftersom vi blev så tidiga, självklart var jag sugen.
Solen sken och Ragnar och jag var i backen vid tiotiden. Finfina puderåk varvades med bra parkåk och en bra lunchpaus i solskenet.
Första åket efter lunch skulle jag efter en fin puderrepa ner till parken och landade med för mycket bakvikt på en helt vanlig bs7.
Crack! "Helvete, nu pajade bindningen" hann jag tänka innan jag insåg att nåt inte stod rätt till. Jag åkte då inte med Ragnar (för hans bindning hade faktiskt gått sönder o han var nere i byn o skulle fixa nytt) utan jag åkte med klasskompis Emil o hans tre kompisar som var till mycket hjälp den närmaste timmen. Tack till er!
Jag fick iallafall en pulkaresa ner till en ambulans och efter en skön dropp i armen åkte jag i österrikisk tokfart till sjukhuset i Schwartzenberg. Där var det snabba ryck. Röntgad, opererad och ihoplappad på nån timme bara. Det låg rutin i luften hos kirurgerna. Jag var vi medvetende hela tiden och var relativt aslycklig då dom hade givit mig något fint i armen. Även när benmärgen borrades ur och titanpinnen bankades in var jag vid medvetande, men glad i hågen. Före och efterbild:
Operationen verkade ha gått skitbra och jag håller redan på att gå i trappor med mina kryckor. Behöver ingen mer smärtstillande drop och jag har en bra terapeut som säger åt mig vad jag ska göra för övningar. Jag kommer troligtvis att få en sjuktransport hem till sverige på fredag. Då hoppas jag på att kunna vara hemma hos mamma o pappa på Torpesta i någon vecka o ta bort stygn o rehabba lite i Nypan.
Detta är en helt ny upplevelse för mig, aldrig brutit något och har typ inte legat på sjukan i hela mitt liv. Lärorikt.
Tackar för mig. ses snart grabbar o tjejor.

Kommentarer
Postat av: dansande pistolen

FÖRSTA DAN! det fattade inte jag. fan va trist. lyxigt med snabbfix på österikiskt sjukhus. jag kan tänka mig att det är lite kritiskt när det är så mycket av, man vet ju aldrig när nått pillar hål på jätte venen i låret... bra att allt verkar gå bra. man kan ju trösta sig med att benbrott är att föredra framför att stuka foten, när man titta på rehabiliteringstid.

sjukt att bryta benet när man landar föresten, var det stort hopp? flög du långt? sticks in the landing?

2011-01-26 @ 17:26:12
URL: http://thundercrew.blogg.se/
Postat av: Bjärn

Holga schneesschnaas! Holmal zehn paketen auf! Heja Nilas starka ben. Jag är skyldig dej ca 1000 sjukhusnära tjänster vetdu. Så om det kniper så kommer jag ner och hämtar dej i Kirschberg med BMWn. Alternativt om du inte vet vem/var du är så ska jag skriva´t på A4 papper med versaler!

HEJ NILAS. DU ÄR I ÖSTERRIKE. DU HAR BRUTIT BENET VETDU. MEN DET ÄR LUGNT. DU HAR BRA LÄKEKÖTT SÄGER FRITZARNA. VI SES SNART HEMMA PÅ TORPET!



Filmtips:

Winters Bone

Black Swan

22 Bullets

Aspen extreme



Kram från Björn

2011-01-26 @ 19:11:20
Postat av: Crack-Nilas

Tack grabbar, ni är bäst. Har sett alla utom black swan. Det är balettfilmen va? det verkar fet.



Det var inget spektakulärt hopp och tur var kanske det, då hade skadorna kanske varit värre. Det enda jag hade i huvet efter en stund var "hoppas inte pulsådern pajade" Men dom tog blodtryck direkt så systemet var intakt.



Felt like a cracked a stick in the landing, dude.

2011-01-26 @ 20:25:42
URL: http://thundercrew.blogg.se/
Postat av: Ingo

Shit pomfjit Nilas! Jag fattade först inte att det var lårbenet, det var ju tur att det gick så bra. Lite metall i kroppen är bara helande :)



Håller med Björn, Winters Bone, rekommenderas varmt.



Take care, vi ses och hörs. Kram



2011-01-27 @ 17:38:14
Postat av: Emma

Haha så fint att du i alla fall ser hela den här händelsen som berikande och lärorik!! Det är ingen skämtfraktur du fått, och jag tror det är en av anledningarna till att det gick så snabbt med op och allt också... En sån fraktur kan blöda typ 2 liter inne i låret :/ Så skönt att allt har gått bra med dig Nilas!! Kör hårt med rehabtanterna både i Österrike och Sverige! Kram

2011-01-28 @ 20:13:55
Postat av: Crack-Nilas

2 liter, fy fan. inte konstigt jag var nära å svimma på tisdagen (first time ever, new experience). Ladda ner min benbrytarmix vettja

2011-01-28 @ 21:44:27
URL: http://thundercrew.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så himla surt att du skadade dig första dagen, men stor eloge till dig att du tar det så pass bra ändå! Krya på dig :) Kram Emelie

2011-01-30 @ 19:49:36
URL: http://emeliesjolinsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0