jä va lä,

Det som sker i bussen, stays in the bussen. men jag kan ju dela med mig av lite som försegick utanför och kring bussen.

det kokades pasta i ölburkar som närjats samman, detta eftersom jag glömt kastrullen. Eftersom vi alla var mycket hungriga så tog vi min verktygslåda, ståltråd och kniv (som jag inte glömde ta med) och lagade oss lite mat.

 

trottst att prognosen var mycket lovande bjöds det på små vågor. vi hoppade i på två ställen där det första nästan var bra och det andra var litet. det var en hel del velande kring vart och när det skulle surfas, om det skulle surfas, stoket lyste igenom mer på vissa än andra. inga namn, men australiensaren hadde ju sett större vågor...

 

vi försökte att smälta in så gått det gick, bland bärplockarna, som var på jakt efter de ymnigt förekommande havtornsbären, trotts att vi i självaverket försökte forsera och passera de bofastas försök att stoppa oss våg-halsiga surfare. vi blev vid flera tillfällen påkommna men gick då helt in i rollen som godtrogna dumma turister. det gick myket bra. en sur gubbe tippsade faktiskt om vägen som vi senare lyckedes ta oss ut på, men han viste inte att han tippsade ;)

under hela äventyret rullade bussen ca 65 goda mil, drack 1.12 liter bensin per mil och ca 2 matsked olja var tionde mil.

 

men frågar då alla var är bilderna på vågor och surf? jodå det surfades faktiskt på det numera vedertagna lallar-surfar sättet. vad är då detta? jo, man lägger allt vad surfetikét och praksis innom surfing åt sidan. sedan ser man till at få så mycket sagt som möjligt vid lineup missa så många vågor man kan, ta så monga kallsupar det går, surfa på varandra så mycket det finns möjlighet till, och till sist försöra minst en bräda på ett spektakulärt dåligt sätt.

 

 

 

 

lallalaaathomas med rövarband

 


Kommentarer
Postat av: thomas

bra inlägg tomas.

tack, jag stavar med h.

2010-09-10 @ 00:07:12
Postat av: Nilas

Thundercrews hittills kanske bästa inlägg, jag har precis dansat livet ur mig på en klubb i Varberg, bra drag. hands up!

2010-09-10 @ 01:23:56
Postat av: Björn Valnöt

Bra helg. Bra inlägg. Dock, vänligen komplettera med motsvarande mängd idiotiska bilder på någon annan än mej. HA!

Förövrigt så tjyvcampade vi och hade så pass kul i bussen vid maten att jag fick träningsverk i magen och kinderna.



"ohh dear can...how much can you really hold??"

2010-09-10 @ 16:45:09
Postat av: thomas

haa!

man kan inte ens se att bjärv på nedersta bilden har ett riktigt grott-uttryck när han surfar.

jag hade gärna lagt in en bild är inte björn va med, men han va ju med på alla...

2010-09-10 @ 21:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0