Retarderad

En lätt ångest infann sig i veckan inför de dryga 10 sträckmilen som jag tänkt cykla i västkustarrangemanget Ronde Van Retard. Grus och sten. Gräs och ler. Retarden har alla underlag.
Tävlingen håller 100 startande och går av start i Alingsås. Målet är Göteborg och dit ska vi tas oss på 10 etapper med 1 växel och en broms(eller två)
Gamla GTn går fint med frambroms inlånad från RVRs segrare två år i rad(!)
Efter en vända i Nackaskogarna i helgen med bl a fjolårs 4an i TourDR så kändes benen smala och psyket svagt.
En regelrätt krasch avverkades också innan den annars så bra helgen var slut.
Ikväll har jag kört en sväng och trimmat grejerna lite. Inställningar och maxpuls på cykelstigar utmed Årstaviken.
Ångesten släpper! Hvordann gååår deeet!
GTn och Anders nyförvärv: KLEIN
Lyckades skidda loss ena foten på skogsrundan i söndags och blev belönad med flygtur och magplask:
Gammal hjälm kasserad. Ny hjälm inhandlad.
Såhär har det sett ut förr om åren:
..och såhär:
http://retaard.kometbicycles.se/
Lets get retarded!
/Björn Fåglum

Kommentarer
Postat av: Anders

Najs evenemangs summering!

Har ikväll provkört den slutgiltiga utväxlingen. Efter många vändor fram och tillbaks har jag nu hamnat på 40x13. Känns bra. Ångest och opepp har även hos mig börjat släppa och jag börjar känna mig riktigt sugen på att åka ner dit och fajtas. Men erkänner samtidigt att jag inte är i samma form som till Girot tidigare i år... Får lyssna mer på:

http://open.spotify.com/track/2n2H6VHi8bq35ylmN1xqdU

2010-09-08 @ 23:43:47
Postat av: homas

bra cyklat där, på huvet och allt! kul att se att grejorna växt tillbaka som de ska, och tål en cykelvurpa. lite sugen är man ju. kul föresten med statestiken, 14 stycken som kollat sidan 45 ggr på en dag. verkar som om det lockar det här, nilas hade vist lite funderingar på upphottning.

2010-09-10 @ 00:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0