Torö, ett lallar uppdrag

jag fick efter ett snabbt beslut bilen att köra i riktning mot vågorna. vinden skulle mojna och vågorna skulle vara stora. stannade på toröbutiken och köpte ett paket vaniljsnäckor, tryckte 7 st för att få igång kroppen efter en dålig frukost, den andra, fjärde och femte smakadelite mögligt, men jag intalade mig att det var inbillning.
när jag skull hoppa i fan jag att en sko fattades, jag körde då dubbla tubisar och en våtdräkts handske på foten. det var förvånandsvärt bra, men såg ju ganska snyggt ut. jag kände mig helt rätt, eftersom jag försöker annama den här lite trashiga surfstilen som bland annat representeras i nya filmen "stoked and broke"
http://www.korduroy.tv/stoked-and-broke-synopsis-trailer-reviews






jag började hoppa i på udden där det fans lite fina linjer, tyvärr samsades dessa linjer med stök och bök. jag insåg snabbt att det inte var hållbart. hoppade då i på allmänningen. bara två pers i vattnet, tyvärr gick jag i samtidigt som 15 andra, sen kom 15 till efter typ 5 minuter. sen var det ganska fullt. fick lite bra surf och några fina spolningar.

til sist tog jag ut träbrädan! funkade fint att paddla, duckade under lite vågor på väg ut och tog nästan första vågen på en gång. Jag var tvungen att avbryta eftersom det va folk i vägen. när jag satt där på brädan tyckte jag att den kändes konstigt när lechen nuddade brädan, men funderade inte mer på det.
jag blev tröttare och tröttare, brädan kändes segare och segare. Jag duck divade en stor våg, komm ner bra men lite för djupt, fick upp huvudet lagom till nästa våg... jag paddlade sedan in. orkade inte ens fånga vitvattnet från de maffiga vågorna. när jag klev upp märkte jag att det kluckade betänkligt om brädan, och var jag inte svag och trött? var det bara det att brädan var vattenfylt och nu vägde som en förstalklassare, flöt som en också.

jag åke hem nöjd och glad. borrade hål i brädan och tömde ur ca 6 liter vatten. kommer nog hinna torka ur till nästa sommar. dt som kändes konstigt var inte lechen som nuddade brädan, det var vatten som bubblade in.



lallartorlejf


Kommentarer
Postat av: Björn-Lejf

The pissing surfboard! Very funny story. I kunde have följt med you. I´m in Skogstorp working with the chainsåg. Gördalen didnt go off at all.

2010-10-08 @ 19:27:51
Postat av: ärnst

Hello people, im i stockholm right now. I have been up here in the country at the annual fårslakt at my mormors place saying hello to all the släkt. I am returning first class on tuesday till VBG. The white whale is läcking coolingwater like a såll. funny times. Good slipper on the foot.

2010-10-10 @ 21:54:15
Postat av: kenta stoffe Larsson

Great story! Släpning av trälik runda två. Jag vart och lallarsurfat på norrkusten igår, det var fint men man fick kisa efter vågorna genum tungt snöfall..

2010-10-17 @ 14:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0