Ny TURBO!

Det extra stora csn-tillskottet kom som en frisk fläkt till kontot imorse. Jag har länge gått i turboköpartankar och den senaste månaden har det funnits en bra deal på en turbo (ny) på stylingbutiken.se
Förra våren köpte jag en begagnad turbo i liknande storlek som denna för ungefär samma pris. Den turbon visade sig, som några av er vet, läcka rikligt med olja ut i avgaserna och lämnade stora moln av läbbig, blå rök efter bilen. Jag fick bita i det sura äpplet och gå tillbaka till min gamla mini-turbo som jag använt på min svarta bmw innan. Den är på tok för liten.

Detta är turbon som ska meckas dit under våren, en kina-kopia av en garett t3/t4 som bör räcka till det vi ska använda bilen till - sporadisk lek och putsning ;). Rekommenderad för 2-2,5 litersmotorer vilket borgar för en skön turbokick i en 1,8literssnurra. Wastegaten ska kunna gå att ställa mellan 0,5-1 bar.


Denna är alltså inhandlad men det kommer utöver detta behövas diverse flänsar, kopplingar och slangar. Det blir vårens inköpsmål. Det sammanfattas av denna bild och kommer att kosta ungefär hälften så mycket som själva turbon.


Nu jävlar/ Nilas

Kommentarer
Postat av: Björn

En frisk fläkt på kontot ger frisk fläkt i färskluftsfläkten! Jag står redo med svetshandtaget när det fläktar lite varmare.

2010-01-25 @ 18:11:06
Postat av: Anders

Yeah! fett som fan!

2010-01-27 @ 21:27:49
Postat av: anders

eller kanske: Narre! Får man ligga! :)

2010-01-27 @ 22:16:05
Postat av: Nilas

Jag kan nu säga att den är vansinnigt stor. Om vi väl får snurr på bjässen kommer både koppling och däck spinna all världens väg. Det här kommer bli ashäftigt att prova. Ska snacka med Micke Frendesson om kopplingsupgrade.

2010-01-28 @ 19:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0