Dolan och Gt updates

Lite långsam på att uppdatera men nu har äntligen min nya cykel anlänt!

Efter att blivit bortappad på flygplatsen i Manchester och kört fast i snödrivor i Holland kom den, ca 3 veckor försenad, fram till Stockholm.  Och med DHL:s smidiga kundhantering dröjde det yttliggare 1 vecka innan det visade sig att jag blev tvungen att åka och hämta den själv i DHL:s lager i Västberga.

Men nu står den här och blänker i mitt rum i väntan på bättre väder. Tills dess får jag nöja mig med att då och då köra några vändor fram och tillbaks i Grottans korridorer.

Lite halv dant vägt på Ottos gamla köksvåg kan jag säga att den väger ca 7.5kg. Har lite planer på att byta ut hjulen till ett på lågprofils tubfälgar. Med dessa kan man säkert vinna 500g per hjul då både fälgen och däcken blir lättare vilket skulle innebära att cykeln vägde ca 6.5kg, vilket vore grymt:) Men vi får se vad plånboken säger om det i vår.

så här ser den ut på riktigt i alla fall:



och med kolfiber-riser:



Idag dök även ett annat paket upp på posten med lite smaskiga prylar till GTn:

-Avid Juicy 3 skivbroms med en 160mm skiva
-Full Speed Ahead "Pig Ball" styrlager
-Blank K710 BMX-kedja
-Velosolo Bolt on Cogs. För montering på skivbromsfäste.
-Conti "Race King" däck. För lite jävligare underlag.



Velosolo kittet kom egentligen för några dagar sedan så den tillhörande solida hjulaxeln och tracknutsen var jag och monterade idag på Jarla Cykel (där vi meckar med våra cyklar på Ryska Posten). Så nu är det bara att skruva dit ett av dreven:



Nu är det bara framgaffeln som fattas sen är vi redo för montering!

Ha'de!

/Anders


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ursnygg cykel, Anders! Kram mamma

2010-01-28 @ 20:26:05
Postat av: thomas

sjukt snyggt, nu ska bara snön smälta.

2010-02-07 @ 12:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0