Åsurf - stående våg

Under lördagens tidiga timmar gjordes ett första försök att surfa fyrisåns vilda vatten! Den stående våg som jag och min nyvinna surfande vän, Travis gav oss på var islandsfallet. Tanken var att lägga ut en spång från laxtrappan på sidan och sedan därifrån ställa sig på vågen och blåsa iväg! Tyvärr funkade det inte så bra i praktiken, vi lyckades inte stå kvar på vågen, den var för flack! Så man gled av direkt och drog iväg i en jädra fart ner längs ån. Det var sjukt frustrerande att det inte funkade för det såg så lovande ut. Dessutom lyckades jag riva loss en fenplugg på den grunda bottnen, vilket suger. Näste försök blir nog på kvarnfallet, den vågen är mycket bättre, men det är 2 meter höga murar på båda sidor om vågen. Det blir nog lite trixande där.

IslandsvalletTravis by the boats
Travis kommer upp ur åns mörka vatten.

Kommentarer
Postat av: Tobo

Friskt vågat hälften vunnet, bra med lite experimenterande. Såg att det var ganska bra drag på Nyköpingsån när jag var nere sist, vet dock inget om några stående vågor. Börjar bli dags för skejtpremiär också.

2010-04-14 @ 17:18:00
Postat av: Mass

Fu sho! Nu äre torrt och fint! Jag vill skejta ramp..

2010-04-14 @ 21:38:58
Postat av: Bjärn

Bra grejer det där. Fårnt jag en korv så hoppar jag i älven. Skulle man kunna ha en lina som man kan hålla i och på så sätt hålla sej kvar? Inte riktigt det man önskar kanske men en simulerad surf ändå. Möjlighet finns iallafall vid fiskbron i Nyk. Fränt!

2010-04-14 @ 22:26:40
Postat av: thomas

ASBRA! trist med fenpluggen, men det är bara att limma dit skiten, kolla om det är polyester eller epoxy, se till att det fäster på undersidan av det övre bellaget när du limmar, lite glasfibervävs-klipp gör det hela lite bättre. fast jag vet att du är " on top of it"

2010-04-14 @ 23:34:40
Postat av: Nilas

Häftigt mats! Låtom oss få veta hur Kvarnfallet var!

2010-04-15 @ 18:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0