Torö 20/11 och 21/11 2009

Fredag 20/11
Efter skola och lunchlåda hoppade jag i vattnet vid ett på fredagen. 5 gubbar i vattnet och meterhöga set. Behaglig temperatur och en blodröd sol som sänkte sej i havet. Firade av det hela med en "aftersurf" på Bröderna Ohlssons.
/Björs

Skymning vid allmänningen:


Lördag 21/11
Samling vid södertälje N 0600. Trivsam färd ut till ett Torö som bjöd på saftiga set trots väst+väst-sydväst. Udden gick av med fyra gubbar i vattnet och seglarna bytte om i strandkanten.

På väg i, 0705. Kattsvart natt, halvsvalt spad:


Halvtid på udden ca 0830, en stilla bön. Varmvattengrogg i dojjorna och jogg på stället:


(observera silvergaffan) 

/Tord Yvel, och Dart Väder.


Kommentarer
Postat av: Nilas

vackert grabbar, jag fick en drömsession igår på ön (svartskär) hoppas ni har möjlighet att titta ner till mig nästa helg och att det är surfbart

2009-11-21 @ 20:18:42
Postat av: Anonym

det var riktigt nice på morgonen, självklart presterade man inte som man vill, men möjligheterna fanns nog, ganska flacka vågor dock, kanske mycket på grund av off/side shoore vinden som blåste vattendimma från de brytande vågorna.

2009-11-22 @ 20:01:30
Postat av: thomas

såg denna tråd: http://surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&func=view&Itemid=95&catid=2&id=76772

bilden är från udden på morgonen är jag ganska säker på, så var det i varje fall. epic

2009-11-22 @ 20:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0