bom körning

bom körning var var det!

slingrande grusvgar,snöslask och bommar vart man än tittade. Som vågletande surfare börjar man snällt och försiktigt, inte reta upp nån markägare eller förarga lokalborna. Köra långsamt, inte in på nåns bakgård, hoppa ur och gå sista biten, bara vara osynlig och inte i vägen.

efter en studs letande med avsängda vägar, "PRIVATVÄG"  låsta bommar, otrevliga ohjälpsamma kustboende, blir man mindre hänsystagande och då kommer man ofta ner till vattnet. väl där fans det denna gång inga vågor. bara platt vatten.

kartan visar min väg, började kolla "nakenhögern" lågvatten och platt. nr2 spran genom skogen för att mötas av plattvatten. spran g tillbaka åkte bil med ovannämnda iritationsmoment. kom till platts 3på kartan, vågor! dessvärre slog de upp mot en klippa och rullade in i en mycket lite vik, inget att försöka med, det var dessutom praktisktaget i en trädgård därbilen var hemma.

åkte til nr 4  där mötte jag otrevlig boende och fick gå långt för att komma till plattvatten, jag hoppade ändå i och padlade, min gång och padling är utritat på kartan. när man komm ut på öppet vatten rulade det faktisk lite men inget komm in som sagt.



Kommentarer
Postat av: Nilas

Ja, det verkar ju som om det behövs 20m/s+ och rakt östligt för att nyköpingstrakten ska funka. Trist..

2009-11-08 @ 18:51:19
Postat av: BG

Synd synd. Jag som såg prognosen och verkligen trodde att det skulle gå av på nakenhögern. Måste vara en "vindriktningslucka" på bara några grader huh? Bra jobbat iallafall Thomas. Keep up the stoke.

2009-11-09 @ 13:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0