Ännu mer Mazda meck!

I och med helgens jobb på Mazdan så är nu allt svetsjobb i karossen klart. Skönt!

Det är ganska så kul att byta skärmkanter ändå, iallafall när man kommit såhär långt:
Här syns en tidigare ägares lagning som är utförd med Svinto(också kul men på ett annat sätt):


Vi gjorde ett lackförsök med Biltemas bättringsfärg i nästan rätt nyans. Det blev rött. Det blev inte bra. Om man inte gillar flammigt..
Men men..nu finns ett bra underlag för riktig lack. Borstade även och lackade fälgarna i vit högblank och det blev snyggt. Besiktning närmar sej med stormsteg.
Köregenskaperna kan diskuteras:

Mazda E2000 drifting. from Bear Thunder on Vimeo.

 

Därmed inte sagt att körglädjen inte finns där. Jag gapskrattar varje gång jag kör den!
Kommande planer:
Stereo(Sebbe)
15" baswoofer(Sebbe)
Gångjärnsbäddlösning i taket(Björn)
Flytt/vridbar Multifunktions spis/diskbänk(Thomas)
Tapeter invändigt(Thomas)
Skärbräda i valnöt(Thomas)
Oljebyte
Tresitssoffa med nackstöd
Överdrag till dynor
HEJA! Blir det några barn???
/Björn

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fina fina bussen! Men jag saknar dina skyddsglasögon björn. Vi har fortfarande bara ett barn. Får ni några barn gjorda?

2010-05-11 @ 21:33:57
Postat av: sofia

pilligt med att få in skärbrädan i valnöten

2010-05-11 @ 21:40:31
Postat av: Nilas

Hahahahah! skitbra kommentar Sofia!

Bästa inlägget på år o dar Björn! Jag tycker bussen är skitsnygg faktiskt. besiktning snart vore jättefint.

2010-05-11 @ 21:52:31
Postat av: Björn Valnöt

Som ni kan se så har jag en fin tjiissteknik som gör att jag inte får gnistor i ögonen. De hamnar istället i munnen som jag gapar med.

På barnafronten intet nytt alltså? Samma här tyvärr. Men snart kommer ju Nilas hem och han är ju i det närmaste vår son. Det blir kul.

2010-05-12 @ 00:01:24
Postat av: thomas

att den sladdar som en volvo kombi är ju kul, men roligast av allt är om man tittar på bilden ovanför videon och föreställer sig hur måånga björn man kan få in bakom björn, jag tror 9

2010-05-17 @ 23:47:35
Postat av: henrik landström

Fy fan va grym husbil! Skön video också :D

2010-05-20 @ 21:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0