telefon och sprutmunstycke


Trotts snö och andra härligheter så hinns det ju med både det ena och det andra.
nyhet nr 1 är en ny mobiltellefon a la lo tech. liten som få och med ett fåtal kärnfulla funktioner. jag blir mer och mer nöjd med den faktiskt. det kanske är lite pentionär att gilla en mobil med lite funktioner.



 

jag har även gjort en fin liten pressentlåda till en som är trädgårdsintresserad

det är altså ett sprutmunstycke till vattenslangen med tillhörande gardenakoppling, allt är i mässing, den är graverad och förpackad efter inköp. ricktigt lyxiöst.

/Th o´mas


Kommentarer
Postat av: B.G. d.ä.

Grymt lyxiga munstycken! Gardenas plast-dominans på trädgårdslangsmarknaden har stöört mej hur länge som helst. Dom är ju inte ens bra! OK ok, det finns ju tyska Hozellock också men kvaliteten där är om möjligt etter sämre.

Jag förbrukade tjogvis med spridare förra sommaren av både Gardena och Hozellock modeller när jag basade över gjutningar. Grejen är att för mer proffsbruk så är det halvtums KLO-koppling som gäller men för just spridare blir man hänvisad till plastträsket.



Jag eftersöker härmed klokopplingsspridare i robust material med räckvidd på min 15 meter.

Är den graverad i mässing så är det såklart ingen nackdel.



Jaja, nänä, Ajjfåååns och det dääär..ska dä va det?

2010-02-10 @ 20:29:18
Postat av: Nilas

Så sjukt snygga slanggrejor! bra micronalle också, snyggt. va kostar en sån?, blev lite sugen.

2010-02-11 @ 18:55:15
Postat av: thomas

200 kr pluss framkt. franska eller engelska är det som gäller som språk. munstyckena är facktiskt oväntade, en klokoppling vorre inte så dumt.

2010-02-11 @ 20:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0